torsdag 5 februari 2009

Vårens önskeköp


När jag ser dessa och tänker på mina ljusa jeans tänker jag direkt på våren. Jag vill att solen ska få komma snart så man kan le åt alla pensionerer som står vid korvmojjen på stora torget och solar sig. Det är ett säkert vårtecken. Under de åren jag bott i Norrtälje har jag varje gång jag sett fenomenet blivit lilka glad. De står liksom på rad, mot husväggen med rullatorer, dramatenkärror och korv i bröd, alla med ansiktena vända mot solen, som runt lunchtid står ovanför handelsbanken! LOVEY

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet att jag har dåligt att göra, säkert retar du dig till vansinne på mina invändningar. Men jag vet inte vad en pensioner är? Jag vet exakt vad du menar, men det blir fel när jag läser!

Hjärtemammas sa...

Jag retar mig inte, jag ser mig själv högre stående än dig bara svenskläraren så jag låter dig hållas! Jag tycker med det är ganska roligt faktiskt.. Jag tar dina ord på allvar, tro mig. PENSIONÄR!