måndag 2 februari 2009

Minifamiljen Annorlunda

Ikväll syns ju tv-serien Familjen Annorlunda på Tv4. Det är en ny serie som under våren följer tre anorlunda familjer. Bla följsfamiljen Karlsson i Södertälje. En av mina vänner är pappa till de barnen som visas i den serien så det ska bli kul att följa. De har bland annat fått tre tvillingpar på raken! Jag kommer skämmas nästa gång jag klagar på att det är jobbigt med ETT barn :-)

Denna vecka blir dock lite annorlunda för mig. Jag har M hemma OCH hans tvåårige dagisvän W hemma. W:s pappa är ensamstående och har blivit bjuden på en Åreresa, så jag erbjöd mig att vara barnvakt. Om det var oklokt kommer jag veta å fredag då barnet återvänder till sin egen familj. Jag tror inte det blir några som helst problem, killarna kommer otroligt bra överrens och vår gäst är väldigt fäst vid mig! Han har däremot gått och blivit sjuk, den lille, så han för vänligt följa med mig på jobbärenden i veckan.

Jag återkommer med vidare lägesrapport. Jag ska nu gå till köket och titta på min to do-lista där jag skrivit upp allting för i veckan hur det ska skötas minutiöst nästan. Vi ska kika vad som står på dagens matsedel!

Update 21.00

Killarna somnade efter några få om och men klockan halv åtta rätt så precis. M tyckte att W inkräktade på hans revir då jag tänkt att de skulle dela säng. Han sa till mig efter han pressat fram en del tårar att: "Mamma ser du, jag blir så ledsen nu. Jag vill att du måste trösta mig"
Nu sover de på var sitt håll, jag har min kille hos mig i min säng. DEt får bli så den här veckan. Det kan vara riktigt mysigt!!

Inga kommentarer: