onsdag 25 februari 2009

Snart så..



Våren gör sig seriöst påmind om att den lurar någonstans och bara väntar på rätta tillfället att överraska. Den kan inte riktigt hålla sig från att emellanåt sända ut dessa stickande solstrålar jag ibland kan skönja. Sen har jag faktiskt hört en och annan vårfågel också. Visst, de kan vara förvirrade men jag ser det som ett klart tecken på att min favoritårstid är på väg! Oj vad poetisk jag blev, kanske fär mkt av Lasse Winnerbäck den här veckan :D

Jag är till min natur en sucker på solglasögon och köper varje säsong i alla fall tio, femton par. Jag köpte denna säsongs snyggaste redan i Januari. Jag tog fram dem förra veckan när jag körde bil. Dock har jag lagt till ett par nya i min önskelista. Dessa på bilden är från Marc Jacobs och skulle passa mig så bra. Vi får se hur jag prioriterar vårbudgeten. M behöver skor och en vårjacka. Jag har redan bokat en underbar vårjacka i vackraste gräsgrön från Didrikson till honom. Jag tänkte även köpa honom ett par vårsnygga Chuck Taylor från Converse. Samma som mina men han får ha svarta!
Jag vill lägga ut en härlig bild tagen från mitt arbetsrum i somras. När jag ser den vill jag vara där och när jag sitter där och ser partyfärjan åka förbi önskar jag att jag vore där istället. Ni vet sitta på däck, sola sig lite, spana eventuella kvällsragg, dricka sig någon skön drink och äta god, billig taxfreechoklad. För övrigt har jag några friplåtar till Cinderella. Är det någon som känner sig manad att åka på en kryss?

Inga kommentarer: