söndag 22 februari 2009

Då var det min tur


Efter att i flera dagar tagit hand om stackars sjuka M har det blivit min tur. Jag har feber ont i lungorna och i öronen. Kan inte någon komma och ta hand om mig? Mata mig med alvedon och glass? Hallå någon där ute? Nehe..
Helgen har annars flutit på bra, jag fick lite mindre gjort än vad jag hade önskat. Dock fick jag kramas på Viggoliten. Som nu inte är så himla liten längre, han har blivit en stadig kille med köttveck på låren och personlighet. Love!!
När jag sedan var på väg från syster och bebis kände jag mig jättemärklig. Meningen var ju faktiskt att jag skulle på middag men jag fick vända och åka hem till min säng. Somnade vid sju och upp ett par ggr i natt för Ipren och vaknade nu vid halv tio!

Vill tipsa om att Greys Anatomy har börjat sändas igen på amerikans teve, alltså de NYYA avsnitten. finns att ta hem på fredagar då de sänds på torsdagar i USA. Love the drama! mycket snygga nya karaktärer och massa med gosig drama..
M sa i veckan: Mamma när man är huk (sjuk) och har feber MÅSTE man äta glass. Så jag ska säga detsamma, jag har faktiskt lite glass kvar i kylen och tänker nu trotsa Anna Skippers lag och äta den till frukost.

Adios

2 kommentarer:

Anonym sa...

HELT RÄTT! :) Glass är även bra om man har ont i magen, rena hälsokuren är det att äta glass ;)

Hjärtemammas sa...

ja och jag har ont i lungorna och i öronen, det ska vara bra mot det med har jag hört :)