söndag 8 februari 2009

Mannen i mitt liv


God Morgon kära läsare..

Jag är hemkommen från en vild men så rolig finlandskryss!! Ja ni läste rätt, lite tacky kan någon tycka men jag njöt av vad båten hade att erbjuda, däribland en fantastiskt utsikt från hyttfönstret. Jag hade visserligen en B-hytt och mitt fönster var ersatt med en spegel men ändå!

Denna resa kom vädligt spontant. En väninna frågade vad jag skulle göra och hon berättade att hon skulle på en kryssning som gick om ett par timmar. Inom loppet av en halvtimme hade jag duschat, packat, halkat på vardagsrummet, ringt och bokat biljett och satt mig i bilen. Det är de stunderna som blir roliga, de spontana. Dj Mendez spelade för övrigt på båten..
Jag vill skylla gårdagens illamåendesjösjuka, INTE på dåligt spritsinne.
Inatt hade jag en sån härlig dröm. Jag drömde att jag fick en lägenhet på ca 7 rum, den kostade lika mycket som min tvåa OCH i den så ingick en man som hade pyssel som hobby. Han hade massa vackra papper överallt och tillbehör som fina stämplar osv. Allt sånt som jag älskar att hålla på med. Nu när jag är vaken så kan man ju undra vad det är för man som hänger sitt liv till papperspyssel, men i drömmen var han mannen i mitt liv och jag hade aldrig varit lyckligare. Han var jättekär i mig och i morse när jag vaknade var jag så lycklig..Nu har jag kommit till sans men är så klart fortfarande lycklig.
En annan sak som vi måste höja glaset för är att jag igår blev FASTER! Lille Oliver föddes igår på Kalmar lasarett. Min bror G är numer en stolt far. Det ska bli så skoja tt få träffa honom. Oliver alltså, ja min bror med för den delen men nu vill jag bara krama Oliver. Kul med en till kille i familjen. M kommer bli en excellent förebild!

Nu ska jag kliva upp ur min varma säng, ställa mig i en varm dusch och när jag är färdig med den står det förhoppningsvis en varm kopp kaffe på vardagsrumsbordet intill tidningarna med bilagor och det sitter en varm mannen-i-mitt-liv i soffan.

Som jag sagt förut, man kan väl få önska?!

Inga kommentarer: