fredag 27 februari 2009

Sushicraving


Nu har jag i flera dagar varit sugen på sushi, nu brister det snart. Ge mig räka, lax och makrill på ris, sesamrullar med avocado, gurka och lax i. Ge mig , GE MIG sa jag!

Matagressivitet har jag hört att detta kallas. Jag måste genast bege mig någonstans där de har god sushi. Här i Norrtälje finns två ställen. Det ena finns INTE i mina ögon och det andra stället känns lite fattigt. De serverar crabsticks på sina sushibitar och det tycker inte jag hör till. Det ska vara fina råvaror inte nåt ihopplock med krabbsmak och fiskrens.
Idag är det fredag och jag har ännu inte bestämt mig för vad jag ska göra i helgen. Som vanligt är jag rastlös. Jag har kommit på att det är ju för att jag vill slippa tänka på alla måsten som jag hela tiden måste ha saker för mig. Jag bör ta tag i alla måsten någon dag.. bara inte nu!

Go' och gla' kexchokla'

Inga kommentarer: