söndag 1 mars 2009

Vasaloppsfrukost!!

Äntligen frukostmacka med ruccola



Mitt rum vibrerar av sviterna efter den vitlöksspäckade guacamolen jag gjorde till melodifestivalen igår. Jag lyssnade på bidrag ett, Agnes med låten love love love, och det fick räcka. Resten av festivalen mumsade jag nachos och guacamole och kollade lite slött men ljudet var av. Istället satt jag som alla andra nu för tiden å facebook:ade. Helt galet vilka kontakter facebook har gett mig igen. Jag har ingen vän som jag inte träffat förut. Däremot hittade jag en tjej från England som jag träffade när jag var fjorton år, på en semeterresa med min familj till Portugal. Vi snackar som sjutton med varandra och jag kanske nu får tummen ur och drar mig över till England. Det är ju inte på andra sidan jorden, och jag borde har åkt dit förr. Jag skäms lite att jag inte kommit iväg.


Vasaloppet är idag. Det har väl ingen missat eller? Jag har en vän faktiskt som ska tävla idag! Jag ska försöka sitta extra nära teven för att se om jag kan se honom :) Man vet ju faktiskt aldrig! undara om han kommer åka i sin grå kostym som han brukar ha?! den är ju tight, precis som skidkläderna..


Nu blir det frukost sen tar jag nog en långprompa. Jag har suktat efter en hela veckan! Senare bjuckas det på middag här hemma. M kommer hem med pappi och C, så det blir lite som en familjemiddag igen!!

Må väl...
Update 13.22
Han vann inte.. ja, han med kostymen, min vän. Vasaloppet såklart ;-)

1 kommentar:

Anonym sa...

En ung man ville köpa en gåva till sin nya flickväns födelsedag. Eftersom de inte känt varandra särskilt länge, bestämde han sig efter noggrant övervägande för att ett par handskar skulle slå ann den rätta tonen, romantiskt men inte för personligt. I sällskap av sin flickväns syster, gick han så till NK och köpte ett par vita handskar. Systern köpte ett par trosor till sig själv. Under inslagningen av varorna förväxlade affärsbiträdet dem så att systern fick handskarna och den unge mannen fick trosorna. Utan att kontrollera innehållet sände den unge mannen gåvan till sin flickvän med följande rader:

"Jag valde dessa då jag märkt att du vanligtvis inte brukar ha några på då vi går ut på kvällarna. Hade det inte varit för din
syster skulle jag valt ut den långa modellen med knappar, men hon bär korta som är enklare att ta av. Dessa är i en delikat nyans men damen jag köpte dem av visade mig ett par hon själv burit de senaste tre veckorna och de var obetydligt nedsmutsade. Jag fick henne att prova på dina och de passade utmärkt. Jag önskar att jag kunde vara där för att sätta dem på dig första gången, då det tveklöst kommer att vara andra händer som kommer i kontakt med dem innan jag får en chans att träffa dig igen. Kom ihåg att blåsa luft i dem innan du tar av dem och lägger undan dem, eftersom de av naturliga skäl kommer att bli fuktiga under användandet. Tänk då på hur många gånger jag kommer att kyssa dem under året. Jag hoppas du kommer ha dem på dig för mig på fredag kväll.

PS. Det senaste modet är att bära dem nedvikta med lite päls synlig. D.S."