tisdag 10 mars 2009


Helgen har passerat och ett par dagar därtill. Vintern har kommit tillbaka!! Hallå, vad är meninen med det egentligen? Jag tycker vintern är bra och nu snöar det ju så där fjäskande vackert, men fasiken.. jag hade sett fram emot våren ordentligt. Jag hade riktiga vårkänslor i helgen faktiskt! Jag gillar inte folk som gnäller över dåligt väder, men nu gör jag det ändå!

Annars har helgen bjudit på lite rensning, både från datorn, hemmet och mitt liv. Jag har försökt rensa bort allt onödigt såsom gamla kuponger som gick ut för två år sen, kläder jag aldrig använt och säkerligen aldrig kommer använda, böcker jag läst ut flera gånger om osv. Gamla "vänner" som hänger med på Msn fast man inte pratat med dem på över ett halvår. Vissa har till och med sanerat bort sig själva, trist, men man ska väl inte gråta över spilld mjölk.
M har också blivit stor i många anseenden. Han har ju fått flytta bak i bilen, med framåtvänd stol. Jag ringde babyproffsen som sålde mig stolen och de flesta av mina vänner och hörde för vad de tyckte och alla gav mig tummen upp så jag känner mig inte dålig över att han inte sitter bakochfram i framsätet längre. Han talade om för mig att alla stora killarna på dagis får också åka som han nu. Sen ahr han bytt kalsonger helt plötsligt. Stora killar har långa ben och då ska man ha kalsonger med långa ben, inte någon sådan fjantmodell som han tidigae användt! Kul när han lägger märke till sådana detaljer.
Min åldersnoja fortsätter och har till och med eskalerat något. Jag köpte en Galamourtidning igår för att få veta ALLT som är hippt och inne, hur man bäst förebygger "fina linjer" och och annat som kommer med åren. Jag känner hela tiden att jag borde ha min familj vid det här laget. Jag borde ha min framtid lite mer planerad.

Nåväl, nåväl...
Snart kommer Frk Johansson, vi ska kolla lite film och äta lite gott tillsammans!
Jag vill också passa på att slå ett slag för filmen Patrik 1,5.
Generellt tycker jag svenska filmer är dåliga men denna är verkligen underbar. Två homosexuella män flyttar till idyllen och ska få adoptera ett barn. Men något går snett så istället för att få den Patrik på 1,5 år får de Patrik på 15! han vill inte bo med två "bögar" och de vill inte ha en ligist i familjen. Se den!!

Inga kommentarer: