måndag 23 mars 2009

Living the good life..


Det blev ingen provkörning av Pc:n i helgen som jag hade sett fram emot. Det var prellat på söndagen men mitt huvve var inte in stånd att ratta något turboliknande just då. Lördagen var suverän. Vi började några vänner på Sahara, på Olofsgatan inne i stan. Där bjöds det på Meze a la libanes. Det enda som fattades var att röka lite vattenpipa. Men det får bli en annan gång. Vi tog en taxi vidare till Grappa på St.Eriksplan dä det intogs skumpa, och lite annat. Stället var liiite för posh för min smak kände jag. Jag kan trivas på vilket ställe som helst, men detta gillade ja egentligen inte. Strama hårda stolar och full belysning, mitt på kvällen. Vilken tur då att jag hade mitt trevliga sällis med mig. Vi gick därifrån vidare till en av vännernas pojkvänner, som lägligt bodde i huset bredvid och intog lite mer skumpa till tonerna av ljuv opera blandat med Magnus Ugglas: Nitar och läder.

Sen blev det vidare igen men den historien tänker jag inte förtälja här, kul var det i alla fall!
Söndagen då tillbringades i stort sett hela dagen i min säng, gloendes på datorn och kliandes på Karrris arm. Ja, hon och Johnson hittade hit preciiis när jag skulle till att vila lite. Men de hade med sig glada humör och kinamat, så jag tog glatt emot dem så klart. Hämtmat är det godaste när man känner sig lite krasslig...

Nu ska jag iväg till barnbutiken och slå ihjäl en arbetsdag, men först lite kaffe. Jag är precis alldeeles nyvaken!

Au revoir

Inga kommentarer: