onsdag 4 mars 2009

Minisemester

Nu är Labanryggan packade med snutte, tiger, apan, F1bilar, russin och pyamas. Det ska blis könt att få komma iväg några dagar och M ser fram emot att få träffa mormor. Mormor förknippas med lek och leksaker. Jag har packat mina saker och vi beger oss strax. Herregud, jag är så svältfödd på semesterar så en tripp till stolta Sala jämförs med karibien näst intills. Jag bör ta mig från Sverige en kortis innan säsongen startar. Då har jag ju inte en möjlighet att komma bort. Visserligen får jag sol och vatten nästan varje dag men det är inte riktigt samma. Då är det ju bara jobb. Mycket är fixat inför säsongstart på Värdshuset nu. Det är skönt. Jag ska "bara" gå igenom hotellets alla rumför bäddning, damning, golvskurning och piffing. Restaurangen är ju i stort sett färdigt, men silvret ska putsas plus alla glas. Det ska bli skönt att få se det piffat igen! Vi hoppas på en bra sommar!
Det stod lite i tidningen i morse om den förrehotellarrendatorn. Bara dåliga saker, och visst han förtjänar allt, men jag hamnar lite i dålig fokus känns det som. Jag vill inte dra till mig den sortens uppmärksamhet. Folk får döma själva, kom i sommar så får ni se! Det kommer bli toppen.

Bon voyage, hälsar jag mig själv. Och kör försiktigt.. ja tack det ska jag!!

Inga kommentarer: