onsdag 25 mars 2009

SLÄCKER DU??


Redan onsdag kväll. I morgon kommer miniMe hem, jag längtar så.

Jag vill i det här inlägget flagga för vår miljö. När man kan, varför gör man inte mer för miljön? Själv är jag verkligen inte världens mest insatta miljövän, men jag vill lära och gör så gott jag kan. Jag sopsorterar i viss mån. Jag sorterar papper, kartong, batterier, ofärgat och färgat glas bla. Jag tycker det är viktigt att vi gör vad vi kan. Dessuomt försöker jag köpa så mkt ekologiskt jag kan. De som säger att det är trams, gör det troligen i ett försvar då de har lite dåligt samvete för att de inte gör något. Tänk på vad vi efterlämnar våra barn.

Det kan inte ha undgått många om lördagens EARTH HOUR, WWF:s globala klimatmanifestaion. Kl. 20.30 släcker miljontals människor över hela världen ner ljuset i en manifestation för vårat klimat. Att vara med och släcka ner ljuset i hemmet sänder vi signaler till världens makthavara att ta större de beslut som behövs för en framtid på jorden. Jag kommer släcka ner allt, tända de ljuslyktor jag har. Kanske har jag besök eller så sitter jag själv och vibrerar i takt till M:s ljuvliga snarkningar.
Förra året släckte 35 länder ner och i år har 83 länder redar redan anmält sig att delta och de blir bara fler och fler. Bla ska colosseum släckas ner. Förra året släcktes Sthlms slott ner. Ni får tycka jag tjatar men miljön är något jag brinner för och jag vill lära mig mer hur jag kan vara med och dra mitt lilla lilla strå till stacken.

Gör vad du kan, det krävs inte mycket men gör alla något litet så kan vi komma långt. Många bäckar små..

Inga kommentarer: