söndag 15 mars 2009

Mitt vardagsrum med sovrumslösning
M har kommit in i en period då han kämpar för att få somna och sova i min säng. Visst hade jag haft ett separat sovrum till mig och en stor säng så hade det kanske inte varit någon större diskussion men nu ser det ju ut som det gör också. Egentligen är det ingen big deal men jag vill ändå inte vänja honom att sova i min säng för att sedan när (om) jag träffar någon, som vill sova med mig, tala om för M att han helt plötsligt inte får sova i min säng. Någon gång är ju jättemysigt, jag hade jättegärna velat ligga varje natt och gosa med honom ,men jag vet ju att det är ohållbart. Nu är det ju inge större problem att övertyga honom om att hans säng är den skönaste som finns, om ett år kanske det blir världens liv.
Jag fick fjäska med ett badhusbesök och ett nytt bokköp i morgon för att han skulle acceptera att somna i egen säng. Jag känner mig usel men vet att jag egentligen gör rätt.

Söndagen har flutit på bra. Vi tog en långprompa idag och handlade lite småsaker. Jag håller mitt löfte och låter bilen stå ocm jag änå bara ska röra mig kortare sträckor. Jag längtar verkligen att få ta ut cykeln. jag tänkte att jag ska lämna en på serivice innan jag bärjar cykla faktiskt! Mormor har lovat att köpa M:s första cykel och i år är det nog läge för det!! Spännande..
M pratar mkt om hur vi ska göra när vi flyger till Umeå. Det blir premiärflygning för honom. Han vill ha med sin Labanrygga packade med filten, apan och en bok!

Nu blir det mammatid, ska smörja in mina ben med lite brun utan sol. Blev förskräckt i helgen när jag insåg hur blek jag är.



Inga kommentarer: