söndag 17 maj 2009

Barista



Då mjölken min var sur hemma blev det inget nödvändigt morgonkaffe. Innan jag själv surnat till av bristen på koffein så ringde Knilla och bjöd över mig på riktigt baristakaffe. Vem kan tacka nej till något sådant!! Så här sitter jag alltså med gott sällskap, ännu godare kaffe och mackor serverade! Vilken start på en söndagförmiddag. Jag svängde förbi Preem på hitvägen och inhandlade två shamponerade tvättsvampar, tänkte få tummen ur och tvätta min PC idag. Det återstår att se om det blir av.

I morgon åker Eniro till Cypern med MulleMeck och gänget. Jag är inte ett dugg avis. Jag längtar bort från Norrtälje. Bara för en liten stund, så man får lite andrum Den här staden kan ibland kännas lite väl trång.
En annan vän fick igår erbjudandet att åka ner till Turkiet en kort sväng för lite jobb, men avböjde. Hallå jag kunde åkt i hans ställe!! Jag kan också skruva flygplansmotor, om jag vill!

Igår tillbringade jag en underbar eftermiddag vid Arlanda stad, sittandes i gräset vid motorvägen och samlade fräknar och skvallrade. Det bjöds på McDonaldskaffe och mjukt gräs. Trafikanter kanske tyckte det var märkligt med två tomtar i refugen, men det var riktigt riktigt trevligt! Solen sken, jag sken ännu mer, ja allt var underbart helt enkelt!
Resten av kvällen tillbringades hos Knilla med Bbq-chips, kaffe och Robinson.

Inga kommentarer: