tisdag 19 maj 2009

Nya friska tag


Idag tänkte jag sätta mig och sy! Jag har ingen aning om vad, men jag vet att jag ska sy i alla fall. För er som inte vet så har jag lite smådolda talanger i denna sysselsättning! Jag hade en period då jag sydde och hade mig, jag sålde mina alster både här och där. Det var främst när M var liten som jag insåg uhr mycket man behövde egentligen och hur köpgalen man som nybliven mamma är! Så det passade ypperligt. Nu har jag varken lust eller ork att dra fram maskinen som jag hade förut. Jag ska ta fram den idag i alla fall och se vad som kan trollas fram!

Det passar bra en dag som denna, lite halvgrå och småregnig.
Jag får på förmiddagen först kaffesällis av KimKim.

Igår fick jag besök av en låda sushi! Jag minns knappt min vän som hade den med sig då jag bara tänkte på sushin hela tiden. Hur man kan bli så fäst vid något är en gåta. Gott vare i alla fall!


Det märks att jag har idetorka på vad jag ska skriva så jag låter genast bli att dravvla mig igenom det här inlägget mer. Jag vill dock änska mormor en trevlig resa. Hon och Fen åker till Kreta idag!


Inga kommentarer: