lördag 9 maj 2009

Projekt golvlampa


Jag har återigen haft en av mina tokiga visioner. Jag fick en vision om att jag skulle göra mig en ny golvlampa då den andra har stått och svajjat i hundra år känns det som. Jag behöver ju en bredvid soffan så jag ser när jag läser.. Eller lyssnar på mina ljudböcker.

Jag har funderat på en planka, en gammal sådan gärna med lite struktur. Om jag placerar nån liten fin lampa på den och kanske någon tidningshållare under.. Hmm vi får se.. I vilket fall som helst så hittade jag denna i Galltorp när jag var å hälsade på LillaLa och Simpan. Även där så fanns Angesmisk med två avkommor på plats och även Kronan med dotter!

Så här ser i alla fall plankan ut som Simpan sågade av till mig, den ska upp på väggen bredvid soffan. Målad eller omålad. Resultat kommer!!
För övrigt funderar jag på att byta plats på bokstäverna Ä och Ö på mitt tangentbord då jag ofta förväxlar dem med varandra. :)
OBS klicka på bilden så ser du plankan bättre. Då kan man se små spår av nån plankbagge eller nåt annat som har gjort små gångar. Fint tycker jag!

1 kommentar:

Sillgrisslan sa...

Ska bli spännande att se resultatet! =)