söndag 17 maj 2009


Den kommande veckan händer det lite grejer. Jag ska fixa lite på hemmaplan och i huvudstaden i början på veckan, sedan bär det av till Sala och Dalarna. Mor och Fen åker till Kreta på onsdag så jag och M har lägenheten för oss själva då. Vi ska försöka upptäcka Västmanland lite. Jag ska visa honom mammas gamla kvarter.
På lördag blir det eventuellt hundtittning. Jag försöker träna bort M:s hundrädsla och har i helgen, som kommer, blivit erbjuden att komma och titta på en kull med Labradorvalpar. Jag kommer bli kärY. Jag lovar att det kommer sitta en liten valping med stora ögon och med blicken skrika åt mig att jag ska ta med honom hem och bli hans mamma.
Oj jag vill hemskt gärna ha en hund, och ska jag ha en så skulle det nog bli en från den hundfamiljen utanför Sala. Det finns dock inte riktigt med plats i vår lilla lilla tvåa. Den dagen då jag vinner på lotto och blir mångmiljonär, när jag köper den där villan till mig och M dåååå ska jag köpa hund! Eller så väntar jag tills jag hittar en bra karl att dela hem med och skaffar hund då! DEt borde med funka.
jag har kommit på att jag ska sänka mina krav litegrann! Det ingår i min vardagliga terapi nu att inse att världen blir inte bättre bara för att man har en PC turbo istället för en Skoda Fabia. Se, jag är en bit på väg. Men visst skulle det nog kännas lättare om man sitter och gråter i en Porsche än i en Skoda? Kanske inte det heller...

Kvällen nu har spenderats hos Knilla i vanlig ordning. Gott kaffe, ribbar och nybakta Rimbobullar!
I morgon kväll väntas besök av min gode vän VD:n. hans sushi är den godaste jag ätit, och den har han med sig!! Ibland förtjänar man verkligen att bli lite bortskämd!

Eniro!! Bon voyage...

Inga kommentarer: