tisdag 12 maj 2009

Hur mycket är FÖR mycket?


Nej nej kära vänner jag har inte varit och fipplat på vare sig svampkorgen eller fruktkakan, jag sitter bara med mitt kaffe och finurlar lite över livet. På en lite djupare nivå.

Det har varit mycket intryck från många olika håll på kort tid. När anses man som självisk? Är det när jag struntar helt i andra och bara tar hand om mig själv eller över huvud taget prioriterar mig själv och mitt eget liv framför andras? Att endast sätta sina egna behov främst och överlag tänka på att andra finns där för just ens eget välbefinnande? Får man hur som helst kliva över andra för att få sitt eget behov tillfredsstält?
Tyvärr finns det alldeles för många tänk har jag märkt. Vuxna människor som har ett eget liv men ändå räknar med att andra ovillkorligt ska finnas vid sin sida vid minsta vink. Det är otroligt svårt att inte påverkas av andra människors händelser och beteenden, även om det inte finns i ens direkta närhet.

Jag vill gärna tro gott om de flesta människor jag möter, jag blir glad av vänliga människor. Jag försöker inte lyssna på skvaller och villgärna bilda min egen uppfattning om folk. Jag litar dock alldeles för lätt på folk. Det gör mig förbannad, och där vill jag bli hårdare. Men samtidigt vill jag inte gå omkring och vara misstänksam, jag är för livsglad för det. Jag vill inte kanta min ibland tuffa vardag med ytterligare negativism. Jag försöker ju se saker från den positiva sidan. Men ibland går det bara inte. Fasiken, hur gör man? Tips på det?

Under en kort period har folk i min närhet och i mina vänners närhet antingen gått bort eller fått otroligt tunga besked om sjukdom. Det är omöjligt att inte påverkas.
Hur stålsätter man sig? Måste man sätta sig i stål.? Ska man sätta sig i ett skruvstäd av stål och förbli stålsatt?
Det ömmar lite, men jag kan röra mig.


Men OJ vilket deppigt inlägg!! Deeet var verkligen inte meningen. Jag hör ju på mig själv att jag har lyssnat alldeles för mycket på Kent de sista dagarna. Jag är absolut INTE nere på något sätt. Denna här veckan har börjat på allra bästa tänkbara sätt! Jag vill ädnå bara göra ett litet statement. Detta är inte riktigt min genre av blogg så förvänta er inget!!
Falken jag håller tummarna för er!

Inga kommentarer: