fredag 15 maj 2009

Rulltårta!!

Ja-adå.. när jag stod som bäst och tittade ut vilken dator jag skulle ta med mig hem från butiken fick jag det briljanta tipset att koppla datorn till teven! Och vips titta det fungerar! Det är ju trots allt "bara" skärmen som är knäckt. Dock kommer jag inte vilja sitta så här i all evighet, men ajg har kikat ut "min" dator och kommer väl inhandla den de närmsta dagarna!

Jag vill skänka många varma kramar till en av mina närmsta vänner som gått och fått en stroke. Han är 32 år. Han fick god hjälp i god tid så att han mår hyfsat bra tack och lov. Puss påre..

Jag och lillskrot tog långa cykelturen till Färsna gård i morse. Vi klappade getter och pratade med grisarna. Vi tog en glass i solen innan vi cyklade hem igen. M konstaterade, där han satt bakpå cykeln, att han tyckte jag såg ut som en rulltårta!!! Va fasiken..
Jag försöker intala mig att han älskar rulltårta och att det var därför han gjorde liknelsen ;)

Strax helg, strax Småglin.
Hörs och ses

3 kommentarer:

Emma sa...

Duktiga ni är då! Hur långt var ni iväg och cyklade?
Lenny, Viggolicious & jag var ute på promenix idag, kanske inte lite förfärligt långt som ni, men ändå 8 km. Sådär lagom utan att behöva bli svettig :)

jennie sa...

köpte oss e ny dator i torsdags, det blev en sony vaio med blueray. från Media Markt... kanonnöjd, fick betalar 8å9. puss

Hjärtemammas sa...

Åh Jennie de är riktigt snygga! Ha ha jag vet att jag går mest på skalet ibland, men Sony har jag bara hört gott om också! Vilken färg vilken färg? De har ju massa snyrre färger på sina!

Emma: Vi var nog och cyklade en 6 km, det blir lite extra tungt med en 17 kilos bakpå cykeln, men hemskt mysigt faktiskt. Du ska se sen när du får cykla med Viggolicious, det är såå kul!