lördag 30 maj 2009

J.Lindeberg vs Stockholm läns landsting

Kakan


J Lindeberg

Stockholms läns landsting


Jag vet jag har varit urusel på att uppdatera bloggen den senaste veckan. Det ska bli ändring på det men mycket har hänt faktiskt.
Jag var ju som bekant i Sala på en liten "semester" från norrtälje och jag passade på att hälsa på mina goda vänner i Säter. M kom till helgen och vi åkte och kollade på diverse gårdsdjur. Bland annat fick vi tillölkning i form av en underbar liten kissetjej. M och jag bestämde att hon skulle heta Kakan. Hon är lite lite ännu så jag får hämta henne på söndag. Vi längtar.
På hemvägen tog jag en sväng förbi akuten här i Norrtälje och blev således kvar ett par dagar. Nu mår jag dock bättre! Mig går det ingen nöd på i första taget. Jag blev fascinerad över kläderna man fick ha på sig under sjukhusvistelsen. Stockholms läns landstings logga är slåene lik J Lindebergs logga! Kolla bara!
Veckan som kommer blir lugn och till helgen åker jag återigen till Säter för ett hejdundrande 40 års kalejs. Annars hade jag gärna i detta nu varit på Gotland. Bara så där utan vidare.

Jag var på en mysig utflykt igår vid Arlanda. Med filt, kycklingmackor och folköl satt vi på gräset rätt nära landningsstrippen och kände nästan vingslagen av alla plan som landade. Otroligt mäktigt!!
I morgon blir det skansen med M för lite Mors dags mys. Det är 90 års jubileum för mors dag i år!

Inga kommentarer: