lördag 2 maj 2009

Dalakarl


Jag hittade ett gammalt fotografi från midsommarafton förra året. Det var jag och Limpan och en lånad VW kleinbus-75 på en camping i nynäshamn. På vägen stötte vi på den här filuren och jag vill tillägga att nästan precis så här ser min vän Janne Åsberg från Säter ut. De är till punkt och pricka lika i kläderna. Jag vill att ni, kära bloggläsare, får ett hum om hur mina vänner som jag umgås med ser ut ;-)

Nu har jag lyssnat färdigt på Sallanders bravader i "Flickan som lekte med elden". 17 så bra. Nu vill jag läsa den sista delen!!

8 kommentarer:

Emma sa...

ja, och så kan du ta och faktiskt _läsa_ boken du fick låna av mig!!!

Patrik sa...

Verkar vara en trevlig prick :)

Hjärtemammas sa...

Emma, jag lovar. jag börjar med den redan idag.. jag lovar!! Skulle nu börjat på den tredje boken i milleniumtrilogin men det sket sig liksom!!

Janne sa...

hehe nog att jag är gammal men undrar var jag förlagt min folkdräkt ;)

Hjärtemammas sa...

Janne, jag tror jag har den här hemma faktiskt. Knätofsar och brättad hatt, exakt som på Säters vis!!

Hjärtemammas sa...

Jan0s, OM du bara visste vilken trevlig prick han är!!

Janne sa...

Hmm hur har den hamnat där då? Hade jag den på kig sist alltså ;)

Hjärtemammas sa...

janne, ja det hade du, när du kom från volleyboll grejen!!