torsdag 17 februari 2011

Idag har vi firat!

Idag har vi firat att det varit en bra dag. Den har flutit på finfint redan från start i morse. Glad unge, glad mamma! vi har bokat resa och vi har slutat tidigare båda två. Vi firade att vi var lediga på eftermiddagen med att ta en fikers på stan. Det var alldeles för länge sedan. De kände knappt igen oss på fiket när vi kom. Eller jo det gjorde dem ju men ja ni fattar, det var i alla fall länge sen.
M var så speedad att vi äntligen beställt datum för resan att han ville genast köpa sig ett par badbraller. Det blev ett par turkosblå med fotoprints av en vithaj. Han sa att dem skulle han ha för att gäddorna och braxarna inte skulle våga komma nära. Klok kille, det har han från mig!  Lite andra sommarkläder fick han också och det var en riktigt stolt kille som tog emot påsen från expediten och förklarade att i Grekland minsann, där får alla barn äta hur mkt glass dem vill! Det får de ju också!



Själv så belönade jag mig med ett par puppor jag länge gått och kikat efter. Jag har provt dem i omgångar men så idag så bestämde jag mig. Dels var priset en aningens bättre än från start då märket inte har de billigaste skorna på marknaden och dessutom hade de bara ett par kvar och det var just min storlek. Jag såg det som ett omen! Så klart! Det var dock tur att de beige inte fanns kvar för riksen hade funnits att även de skulle få följa Mamma S hem.

Vi har haft pannkakor och kramkalas här hemma sista kvällen innan lillskrot åker till pappi. Han sa idag att han längtar redan efter att han ska få komma hem igen nsäta fredag. Vi har planerat ett museitrip till Naturhistoriska då. Det ska bli spännande värre det eftersom de har massa dinosaurierester där. Heter det rester på ett museum förester? Näee, eller? Fynd, grejer, saker, Ja sånt dinosauriserna lämnat efter sig i alla fall!

Nu blir det lite bookworm för mig, nattakaffe och sedan senaste avsnittet av Desperata!

God natt! Sov så gott! I morgon är det fredag, tjohooo! Sova sovmorgon på lördag det är vad jag längtar till!

KRAMAR

Inga kommentarer: