torsdag 10 februari 2011

Rockn Roll


I vanliga fall är det ju inte någon överdriven Rock n' Roll över mamma SJC, men idag förstår ni. Jag har gjort allt för att bära upp min nya Rolling stones tisha. Svarta stretchisar, röda naglar och ringar i öronen. Jag har på bästa manér försökt ge rocken ett ansikte! Jag har lyckats ganska bra! Jag känner mig lite som Laila Bagge, hon är väl lagom rockig?

Jobbar i en varm lite butik i ett snöigt Norrtälje idag. Det känns något surrealististk att packa upp tunna skira sommarklänningar när snön samtidigt vräker ner. Jag längtar hem. Jag får en het snickare över på middag ikväll. Tjoho!

Min fot ömmar lite efter gårdagens bravader. Jag rev lite lister i den lokalen jag försöker färdigställa och TROR ni inte att jag kliver på en list där en spik står rakt upp. Självklart går spiken in genom skon och således in i min fot. Aj det gjorde ont, det kan jag lova. Jag fick ställa mig på listen med den andra foten för att få ur spiken ur fot och sko. Näsan såg lite spak ut när han hämtade förbandslådan.  Det gick ändå bra, jag är uppe och springer på foten idag. Men som sagt, den ömmar lite.

I morgon kommer lille M hem och jag längtar så jag blir galen. Vi har pratat i telefon massor den här veckan och talat om hur mycket vi längtar till helgen. Vi ska med Helle på bio på lördag. Trassel 3D lutar det åt. Tjejmiddag hos Örnen på lördag kväll sedan. Mys för hela slanten!

Ska ni äta ärtsoppa å pannkisar idag? Jag ska äta jäkla goda timjansbiffar jag slängde ihop igår. Till det blir det ris och en yoghurtsås med mynta. Mmm jag är hungrig!

Kramar

Inga kommentarer: