tisdag 1 februari 2011

Söt som en karamell!




Hej vänner och ursäkta dröjsmålet. Skälen är flera att jag inte bloggat sedan länge men nu är jag här i alla fall. Ingen anledning att älta!
Min helg har varit minst sagt händelserik med mycket vänner och mycket kärlek och otroligt mycket gnäll från en sjuk liten M. Jo han är sjuk igen, lillplutten så dessa dagar är vi hemma och bara kollar på teve, vilar och myser. Han är dock lite piggare nu lillskroten så eventuellt får han gå till dagis i morgon. Idag ska vi i alla fall ge oss ut på en liten promenad. Jag måste få lite rörelse i benen och frisk luft! Det ska b li skönt och jag har en liten lista att gå efter så vi inte glömmer av något av ärendena. Eventuellt får vi finfin eskort ner!
Vet ni, två dagar i rad har jag suttit på ballen (Balkongen för er som är skeptiska å undrar vad jag menar)och druckit kaffe och njutit i solen. Det har varit kallt men jag har klätt mig cäl och jag tror till och  med att jag fått några fräknar. Även om det inte ens är februari än så märks det att våren är på väg. Jag firade dessa dagar också med att putsa alla fönster så nu har jag också ännu ljusare inomhus! Underbart!

Jag har fått ett för mig, skitstort, uppdrag från en av Sveriges ledande byggföretag som jag tyvärr får skjuta upp ett par dagar i å med Ms dåliga dagar. Det var det projektet som jag berättade att min vän Näsan skulle presentera för mig. Jag berättar mer sen men jag kan berätta att mitt CV kommer glänsa!
Nu ska jag lägga mig på mage på golvet och leka sjörövare med M och hans Playmobilskepp han fick i julklapp. För övrigt världens bästa present.
Vi har satt Jay smith's version av Gagas Bad romance på repeat så den gungar för fullt ur våra högtalar. Det är nästan som jag kan se bakom lorten och gilla den där Jay!
Ha en fin dag och passa på att njuta av solen om ni får se den. Den värmer!!

KRAMAR 

1 kommentar:

Fräkniga donnan sa...

Hoppas lilleman blir bättre snart! Va spännande med ditt uppdrag, blir ju nyfiken, berätta mer! toppenkul raring! puss & kram