måndag 14 februari 2011

Valentindagen!


Grattis på alla hjärtans dag, hjärtor!
Detta är den första alla hjärtans dag på fyra år som JAG faktiskt har någon annan vuxen att tycka om på riktigt. Det känns annorlunda och jag är förväntansfull. Inte för att något specieltl kommer ske men bara för ATT liksom!
Jag har precis tagit mig till dagis med M och det var en mardrömsresa må jag säga. 11 friska minusgrader hade vi hemma vid men vid dagis var det -26. Ade tär ett riktigt köldhål och både jag och M gnällde den sista biten från bussen. Dum som jag är emellanåt så lämnade jag termobyxor och långkalsonger till mig själv hemma. Tack och lov finns det fina föräldrar som jag fick skjuts med tillbaka. Skitbil att inte starta. Skaffa INTE Porsche Cayenne som sagt ;)

Helgen har gått i ett kör. M och jag vad på bio i lördags. Vi såg Trassel 3D. Jag tyckte den var helt fantastisk men M ville gå efter halva eftersom det var en elak häxa med i filmen som han tyckte var otäck. Sen var hans godis slut också å då var det inte lika roligt att sitta kvar. Vi såg den klart ändå och gick sedan hem till Örnen för lite tjejmiddag. Det bjöds på både det ena och det andra men kvällen blev rätt tidig. M slocknade i Örnens säng så vi sov kvar. Då Örnen och jag beter oss som ett gift par så bestod söndagsmorgonen av riktigt familjemys. Jag fick kaffe på sängen och sovmorgon medan hon och M fixade frukost och vattnade blommorna. Sen i bästa partneranda fick jag också en massage. Örnen skulle bli en utmärkt fru. Inte till mig men till nån annan såklar. Tills dess får vi nöja oss med varandra. Så idag blir det alla hjärtans dag fika där hemma efter jobbet. Jag tänkte köpa med mig några vaniljhjärtan å bjuda ett par kramar!

Hoppas ni läsare får en fin dag så hörs vi och syns!

Inga kommentarer: