onsdag 23 februari 2011

19 friska minusgrader!

Nopp! Inte en bild från Restaurang Lanternan i lördags, detta är MR.T-Rex. Han står på Naturhistoriska som vi ska besöka på lördag.

Detta är vädret i Norrtälje idag. Soligt men attans sandaler så kallt. Min mo rska alltid vara värst så där har de minus 24. Snart har vi PLUS 24 grader. Det står inte på föränn vi klagar på hettan.
Londonresan blev igår bokad i alla fall. Fredagen den 13 maj bokade vi in oss på ett litet hotell intill Paddington. Det blir toppen det!

Det ordinarie datumet kunde vi ju inte åka tillsammans eftersom jag då var bjuden till Prins Williams bröllop. I alla fall i fantasin. Det ståndar ju då, två veckor tidigare och London är fullbokat då. Sen är priserna upptrissade rejält så vi framlade resan isället. Vi får fira Prinsen via teven hemma! Jag gissar att det funkar det med.
Vi kommer hem på söndagen och sedan två veckor senare är det dags igen för att fly landet.
Usch min chef kommer bli tokig. Jag åker ju eventuellt bort i mars också en kortare kortis. Han jag hänger med om dagarna har fått ett jobb i torrevieja och vill ha mig med en vecka och vem är jag att VILJA tacka nej? Vi får dock se om det är möjligt. Jåg måste ju tjäna mina pengar också!

Jag hade i veckan tänkt att låna min lilleman från pappa för att ta med honom och göra pass. Dock i måndags fick han lägligt nog en hockeyklubba rökt över ansiktet. STACKARS LITEN! Han är blåslagen så vi skjuter upp passfotot också.
Han är min på heltid i övermorgon och både han och jag längtar!
Vi tänkte ta Sthlm i helgen faktiskt och göra ett besök på Cosmonova och Naturhistoriska Riksmuseet. De har ju ett skelett från en T-Rex där som jag tror kan falla lilleman på läppen!
 GRRRRRRRR

Ikväll är jag bjuden på Restaurang minsann efter jobbet. Men först städa dagis. Det är vår, eller MIN, städvecka denna gång. Tråkigt, men någon måste ju göra det!
Ha en fin dag vänner!

Inga kommentarer: