torsdag 3 februari 2011

Jag klara mä


Järnladyn kallades ju Margareth Thatcher för, visst var det väl hon? Jag kallar mig själv det nu för tiden för idag är jag FRISK! Igår hade jag ju feber å jag vaknade i natt å mådde riktigt jäkla tjyyvens men idag!!!, pigg som en liten lärka! Det måste vara alla extravitaminer jag petar i mig OCH kanske allt gulligull jag får nu för tiden! Hett tips, apelsiner i mängder och en snygg karl att vila ögonen på. Ska vi måla bloggen kärleksrosa nu också tycker ni? Och sätta in massa flygande moln?! Detta är första gången jag FAKTISKT deklarerar här på bloggen att jag fatktiskt har någon speciell som jag tänker på om dagarna. Är det inte fantastisk så säg? Vi får se var det leder. Jag vågar knappt hoppas. Kanske så får jag ta bort ordet singelmamma i min bloggrubrik. Kanske inte! Jag har ingen brådis det duger bra för mig att bara vila ögonen på honom ett tag!
Nå! Nog om det!
Det närmar sig helg med stormsteg. M åker hem till sin far i morgon och han längtar då han inte träffat honom på hela veckan. Eller jo idag en kortis då Pappi satt på sig snällbyxan å hämtade M från dagis. Det ligger ju en bit bort nu å efter lite smörande å ett löfte om att jag ska baka honom kakor så gick han med på att hämta honom. IBLAND kan de vara bra å ha. De där Exen! Faktiskt!

Kvällen spenderas nu i ljusens sken. Jag eldar upp mina sista ljusstumpar å mina sista värmeljus. Jag borde ta mig en tur till IKEA i helgen efter jobb å allt och köpa på mig bland annat ljus. Det går ju åt en del i den här årstidens mörker. Tur är att jag har brasans sken att värma mig vid. Ikväll har den dock bytts mot akvarium som så bekvämt finns med på samma dvd.
 I morgon är det arbete för hela slanten och så även på lördag. Hur ser eran helg ut?
Jag har inga planer på att vara annat än i mitt hem då jag inte arbetar i så ni som vill se min nuna får antingen komma till jobbet (med fördel med en latte i handen) eller komma hem hit å säga hej. Ja ni hittar!

Kan inte få nog av Petters "Längesen" den går varm här hemma ikväll.

Nu ska jag bädda ner mig bredvid en kille som BESTÄMT sa att han sover i min säng i natt då det kommer dröja en hel vecka innan han får träffa världens bästa, finaste och snällaste mamma igen(hans egna ord). Vem kan säga nej till det liksom? Säger han såg får han sova i min säng tills han flyttar hemifrån! Jag lovar!
Gosbubblan!
Ha en fortsatt fin torsdagsafton sockerkringlor!

Varma Kramar

1 kommentar:

Wannabe sa...

Oj, tills han flyttar hemifrån?! Jag skulle bli skraj om Jack smörade på sådär i 18-årsåldern för att få sova i min säng.... :-O :-D