måndag 7 februari 2011

Jobbvecka

NEJ, detta är inte Talgoxar. Men de är söta att se på.

Efter en underbar helg, med lite jobb visserligen, är det återigen dags att dra sig mot jobbet. Denna helg skulle jag vilja dra ut på så jag hade den i alla fall i dem dagar MINST. Men som jag brukar säga, man måste ju ha mat på bordet. Och nu är det pappavecka för M och således "jobba-häcken-av-sig-vecka" för mamma. Snart är det ju helg igen! Jag tror det är nu till helgen jag å M ska till Helle inne i stan. Hon är gräsänkling och hade tänkt att hänga med oss då. Då blir det tunnelbana och bio. Bland det roligaste man kan hitta på enligt en femåring jag har kär. Denna femåringoch jag pratade länge länge i telefon igår sedan ville han helt plötsligt prata med Tuttut. De är ju liksom bästisar. Då skuttade mitt mammahjärta till. Visst är det lite tramsigt när man blir så larvigt lycklig för små "första-gången" saker? Detta var första gången M har pratat med någon annan i telefon än mamma, pappa eller mormor. Han pratar gärna länge med mig, inte så supergärna med pappi men kul är det massor att prata med mormor och nu alltså EN KOMPIS! De pratade om ditten och datten, bolibompasajten på nätet bland annat och vilka spel som var roliga där. Det kallar jag telefonvett! Snart dags för den mobiltelefonen han önskar sig då!! (OBSERVERA SKÄMTET, han får ingen mobil föränn han är 25, MINST!)

Till frukost idag har jag petat i mig en leverpastejsknäckis, en kopp kaffe å lite godis! Jag hittade liksom en liten skål på bordet här som jag mumsar ur. Om det är en bra start, det vette 17 men gott är det i alla fall. Rosa bumlingar å kaffe MmMmMMMMmmm

Nu ska jag frilla frallet men först kolla vem det var som sms:ade mig nyss. Undrar om man får önska?!
Ha en fin dag vänner, stanna upp å njut när ni hör Talgoxarna. De kvittrar något om våren!

Inga kommentarer: