måndag 8 augusti 2011

Fjällorna it is!

Vilken fantastisk helg vi har haft, jag, Morran, Filur och lillaste (8 månader igår). Vi går numer under namnet Fjällorna och har redan gjort detta till en tradition. Nästa år får även M vara med och bli en fjälla med oss.
Det tog sin gilla tid att åka de dryga 48 milen. Det gick dock bra. Vi trodde att lillbäbis skulle få spelet men hon var lugn och sov sina stunder när hon inte jollrade och vi andra gullade med henne. Ett par pitstops bara sen var vi framme. Där väntade morfar på oss glatt och tog emot och visade oss runt hur saker och ting funkade så vi kunde ordningsställa allt när vi åkte sen.
vi har plockat hjortron, badat nakna i älven (för säkerhets skull tog jag på mig mina stövlar OM nån skulle komma), letat björnar, fotograferat lingonris och ätit kolbulle! Precis så som en fjällsemester ska vara med andra ord. Vi är supernöjda med helgen men otroligt glada att få vara hemma och sova i egen säng, ha varmvatten i kranen och framför allt en toalett som inte är hem för massa mygg och som biter en i häåcken underifrån. Folk kommer tro att jag har ändtarmsbesvär, som i reklamen, nu när jag går å kliar på mina myggbett :-(  Obra!
Jag ska senare idag lägga in lite bilder i datorn och sedan dela med mig av dem till er. Först skall det jobbas i finvädret. Har ni märkt att det är kyligare om morgnarna och björkarna har börjat gulna... Hästen är tamigtusan på väg.
Veckan blir fullspikad. Det rycks och slits i mig så jag har planerat in någonting varje kväll efter jobbet denna vecka. Det kostar att ligga på topp!
Ha en fin dag Bloggreaders!

Inga kommentarer: