fredag 5 augusti 2011

Oj mitt i natten!


En kvällsmetning i Norrtälje hamn.

Jag har haft en förträfflig kväll och ett fantastiskt slut på min vecka. Denna vecka började inte alls lika bra av allehandla anledningar och orsaker. Jag är lyckligt lottad att ha en mor som alltid ställer upp i vått och torrt. Som vän, som ledstjärna och som just mamma. Love! mina vänner sen , de går ju verkligen inte av för hackor. Jag nämner inga så har jag inte heller glömt några. Vissa har jag kontakt med varje dag och andra inte på långa perioder. Men vi vet alla var vi har varandra.
Men oj så sentimentalt det blev. Jag vill bara tala om att jag är glad för alla jagh ar omkring mig som gillar mig lika mkt som jag gillar dem!


Med Simbaplåster och lite pussar och kramar kändes vurpan efter ett tag som den aldrig skett.

Idag då, näst sista dagen på vardagsveckan?! Vad har vi haft för oss? Jo, M bestämde ju att vi på vår lediga dag skulle cykla till Grekland (!!!!) för en liten rendevouz och visst. Vi började. vi ökte förbi stan och köpte lite soltorkade tomater, kalamataoliver och Fetaost och begav oss mot "Grekland". M fick visa vägen, jag hade ingen aning om var vi skulle. Rätt så precis, vilket jag kan gissa var halvvägs, så gjorde mitt hjärta en riktig praktvurpa i gruset. Jag såg som i slow motion hur ansiktet studsade mot marken och hur ont det gjorde. Som i en milisekund hade jag slängt min egen cykel åt sidan och fångat upp lilleman. Det blev ett fult sår på kinden som kommer göra sig påmind länge i form av en blåklocka. knäet slog han sig så illa på att jag hade funderingar på att åka till doktorn för att sy till och med. Med en liten på pakethållaren och en barncykel i handen kånkade jag oss hem dock. M var mest sårad i själen, han gnällde hela tiden på att vi aldrig kom till Grekland. Så efter lite omplåstring tog vi bilen till Grekland som visade sig låg EXAKT på samma ställe som Kärleksudden här i Norrtälje. Vilket sammanträffande. Vi solade och drack kaffe och kollade in bekanta för att sedan ta oss hemåt igen. Jag trodde sällan M skulle vilja hoppa upp å en cykel igen föränn han föreslog en fisketur till hamnen. Med närproducerad falukorv stod vi vid kajkanten och försökte oss på att få upp lite fisk. Aborrarna här i stan är skithungriga på falukorv just men idag var de mätta!
Vi fick oss en cykeltur i alla fal och en fantasitsk kvällstund tillsammans.


Ni ser, det finns hur mkt som helst att skriva om bara en dag. Hela denna vecka har egentligen varit finfin när allt kommer omkring. Vi har varit ute å cyklat mest hela tiden måste jag påstå. Jag fick mig själv en egen liten pärla med cykelkorg som jag EGENHÄNDIGT monterade ihop en kväll. Beat that!
i morgon bitti far jag med Filuren , lillaste lillan och Morran till djupaste Jämtlandsskogarna. Vi kallar oss numer för fjällorna! Vi är taggade till tänderna! Jag uppdaterar nästa vecka!
Ha en fin helg allesamman och var snälla mot varandra!

1 kommentar:

Mari sa...

Kram finaste <3