tisdag 9 augusti 2011

Urban Wildlife!

Jag måste ändå säga att även fast jag haft några av sommarens mest fantastiska dagar i de jämtländska markerna är jag glad att få vara hemma i betongens djungel igen. Jag har idag, efter mitt arbete, insupit ett glas rosé bland kullersten och asfalt och sett folk! Fabolous! Dock längtar jag tillbaka till stugan och kommer göra allt jag kan för att åter en helg i höst ta mig uppåt. Jag ska hitta en obokad helg och rätt sällskap först bara! Någon som känner sig manad att följa med? Två dagar med vedeldad bastu, Trivial pursuit, värmeljus och lådvin?! Typiskt svensk, typiskt fantastiskt.
Nu är det snart sängdags för mig. Det var meningen att jag idag skulle en sväng mot stockholm för lite trevligt sällskap men nej. Det sket sig visst men jag antar att det går fler tåg. Jag umgås istället med mig själv ikväll och det kära läsare går verkligen inte av för hackor!
Natti natt!

9 kommentarer:

Anonym sa...

Så synd att du inte fick uppleva saghetti benen igen.....jag upplever dom nämligen var & varannan kväll. Vill att du Ska veta det gumman ;-)

Hjärtemammas sa...

Hellre du än jag!! :)

je moeder sa...

Ha ha ha vad var det där ? Kan inte ha varit nykter ,eller någon som saknar intellekt !

Hjärtemammas sa...

Rätt säker på både och! ;)

MaMaT sa...

Du, hade jag inte haft den här sketans bullen därfram hade jag nappat direkt!! TP & B in B låter underbart, speciellt i en liten stuga mitt ut i ingenstans! Skulle kunna tro att vi skulle ha rätt trevligt :)

Jag har ALDRIG varit så sugen på ett glas rött som nu i dessa väntans tider. Kram på dig!

Hjärtemammas sa...

Men gulle! Alkoholfritt vin är ju inte detsamma heller! Vi får se till att ta en raincheck helt enkelt! om ett par år sådär!! :) Kram sötis!

Fräkniga donnan sa...

Åh gumman! Jag följer gärna med en helg i höst till skogsstugan! Bib én & TP kan ju inte bli fel! Bara supernice! Kram

Hjärtemammas sa...

Fräkno baby! Vi kan väl kanske åka upp innan det blir för kallt?! JAg vill supergärna! Vedeldad bastu Biban å ett TP! lååånga viktiga samtal långt in på småtimmarna! Vi kanlära varandra partytricks. Mitt senaste tjejerna fick se var att jag sjöng lilla snigel med stängd mun! :)
puss

Fräkniga donnan sa...

Ha ha! DU är för rolig! ..med stängd mun?! Det kan jag ju inte missa :-) Kolla upp datum o återkom! kram &puss