tisdag 30 augusti 2011

Helgen som var


Sockervadd hör tivoli till. Vi tycker inte det är speciellt gott, men som sagt det hör till och vi får en sugarrush utan dess like av det!

Som bekant så tillbringade vi helgen i Sala hos mormor och morfar. Resan dit är perfekt lagom lång. Den är ca precis "Pirates of the carribean - död mans kista" lång. Inköpet av den bärbara dvd-spelaren var en lifesaver och jag är tacksam för varje gång de fortfarande fungerar!

Sala bjöd på äppelplockning, loppisar, shopping på stan ( Mormor hade spenderarbyxorna på sig när det gällde M) kräftor, Cava, Karlsson (bästisen ni minns) och Salamässa med karuseller, chokladhjul, hoppborg och sockervadd!
Ja i runda slängar ungefär precis så.
I sala och Avesta var det i lördags 27 grader varmt! Sweet lord. Jag plockade faktiskt, i veckan som var, undan mina sommarkläder. Det har ju varit så kallt i luften så mina klänningar och tunna skjortor har liksom inte passat in, så jag hängde dem åt sidan. När jag på Salamässan då traskade i jeans, linne och en cardigan höll vi på att smälta bort. Jäkla Sala att vara varmt när jag inte hade outfits för det.

På mormors gård har vi fyra fina stora äppelträd med fantastisk frukt så dem länsade vi. Eller nästan. En påse med fina äpplen fick vi i alla fall och de kommer i veckan bli till äppelmos. Grötsäsongen startar ju i den här familjen i september och då krävs det äppelmos. Syltsocker skall därför inhandlas idag.

Annars så har jag tagit min varannan-vecka-lediga-onsdag redan idag för att uträtta ärenden. Det blir fullt skägg mao (med andra ord, för er som inte hänger med).

Jag ska passa på att försöka hitta en höstjacka också. Vad sjutton är det som gäller i år? En trench kanske? Till vinterna har jag en finfin kort päls som väntar!!

M fick sig ett pafinfina höstkängor av mormor!
 


Kommentarer är överflödiga. Hittade denna på Coop i Märsta i veckan. Det ser ut som en stomipåse skall monteras mittpå och då tappar man väl helt plötsligt suget efter bakelse.. uääk

Adjöken!

Inga kommentarer: