torsdag 25 juni 2009

A beautyful day

Gårdagen var ljuvlig gånger typ tusen. M och jag åkte strax före nio mot Bålsta och Mary med kidz. Mary och jag har inte setts sen runt-96, men har sedan ett och ett halft år tillbaka haft kontakt via den berömda Facebook. När vi igår sågs var det som om det gått max två veckor. Det var så underbart trevligt. Hennes äldsta barn är lika gammal som M och de kom överens från absolut första stund. De lekte Enögde Oskar och Blodsvente sen tränade de på att springa till skogen och kissa ståendes, Oj vad massa superlativ det blev nu, men jag vill ändå att ni ska förstår hur trevligt å bra vi hade det :D

Barnen lekte i poolen på baksidan hela dagen medan mammorna satt under parasollet och pratade gamla minnen. Vi var även kvar på grillning på kvällen och M slocknade rätt så ovaggade bara efter hundra meter i bilen sen. Underbart, ljuvligt och bara jäkligt bra!

I veckan får vi troligtivs besök av Murvel DD från Säter. En söt kille i nedre tonåren som vill hänga med mig ett par dagar. Jag vill självklart hänga med honom med och vi ska väl i alla fall köra en tur till Grönan. Någon som känner sig manad att följa då jag inte sätter mig i en karusell å det här stackars barnet ska väl inte behöva åka karusell ensam heller?
M är hos pappi men kommer hem på torsdag. Då kör vi alla tre upp till Dalarna sen blir det att M och jag är där några dagar!
Nu blir det en långprompa med Karrri som är på intåg. Det har inte blivit något tillfälle att gå till gymmet så jag petar ner lilleman i vagnen å kör en powerwalk istället.
Solen lyser om möjligt ännu mer än vad den gjorde igår och jag hoppas jag samlar på mig lite mer röd näsa å blonda solblekta slingor i håret.

1 kommentar:

Maria H sa...

Håller med dig totalt de va en underbart ljuvlig dag!! Vi får se till att få ihop våra små sjörövare igen framöver! Så vi kan mysa o träffas igen :-)
kram!!