fredag 12 juni 2009

Livet leker...

Igår blev jag bjuden av en av mina nära vänner till Malmö för att bla gå på fotbollsmatch, Sverige vs Vitryssland. Det är faktiskt min första riktiga fotbollsmatch och det ser jag verkligen fram emot. Jag lovade att jag skulle bete mig, så som man tydligen gör på matcher. Skrika okvädesord bla. Dock vet jag inte riktigt om det är min grej, men jag har i alla fall lovat att jag ska träna!
Det finns tillräckligt med andra fruntimmer som svär,super, skriker och slåss.Riktiga skabbrävar! Så jag känner inte att det är min melodi riktigt!!

Idag kommer Mormor och Fen! Det ska bli mysigt, M har längtat som bara den. I morgon far vi alla ut till Grissel för lite fiske från Fogdöbron. Håll tummarna för napp. Nytt metspö är på G till M.

Saker och ting har löst sig med Dalarna och det känns underbart!! Jag har pratat med Pappi också om att köpa ett litet sommarställe i krokarna. Ett hus med el och vatten kan man få för under 150 tusen, så varför inte slå till?Småskrammel har man väl alltid i bakfickan, eller inte. Någon som vill skjuta till med någon krona så varsågoda!!
Där jag brukar vara ligger endast 3 timmarsbilfärd härifrån, knappt! Visst drömmer man om ett sommarställe i skärgården men några millar är det inte tal på att få punga ut.. Ja om man inte är VD såklart ;-)

Kakan trivs för övrigt ypperligt här hemma, det känns som om hn alltid funnits hos oss. Hon sover i min säng och busar med M så fort hon får tillfälle.
Nu är det storstädning då mormor troligtvis kommer syna de flesta sömmar här hemma!

1 kommentar:

mamma sa...

nej då jag ska inte syna dig,bara röja lite hi hi.Hoppas det blir skaplig väder ska bli så kul att fiska med M.KRAM