måndag 1 juni 2009

Ingen jävla järvjävel


Gårdagens tur till Djurgården och Skansen var underbar. Det M tyckte bäst om var nog att få åka buss. Stackars unge, han har nästan blivit totalisolerad från att åka kommunalt. Jag ska skärpa mig där, ta mig i kragen och åka några kommunala turer med honom, även om det inte riktigt är min melodi.

Vi såg alla tänkbara djur och annat fint. Fädbodarna låg där de alltid legat på skansen och de två dalahästarna fick sig två ryttare. Jag fick rida på den lilla såklart medan M skulle ha den stora.

När vi gått stora varvet runt, ätit mellis vid gråsälarna och satt och frestade påfågeln vid lillskansen med glass, ringde Viggolicious och hans mamma för att göra oss sällis. Då tog vi en runda till. På ingen utav rundorna såg vi såklart järven. Jag har sett den en enda gång under alla mina turer på Skansen. Jävla järvjävel, som Jonas Gardell skulle uttryckt sig...
Marsvinen var sötast!
Vi tog en prompa mot Karlaplan och Fältöversten, vidare sedan på Karlavägen mot Valhallavägen för att ta 676:an hem mot Norrtälje igen. Vi var trötta, nöjda och glada. vi somnade båda ovaggat kan man säga.

Idag kommer kära Helle Y och hälsar på. Vackra, fina roliga älsklingsHelle. Det var länge sen. Vi har massa att ta igen.

Snart är det Kalejs i Säter, jag längtar!!!


Varje slag i mitt bröst är ett slag för dig

Inga kommentarer: