torsdag 25 juni 2009


Nu har jag äntligen påbörjat den. Boken av Kahled Hosseini "Flyga drake" Den är riktigt bra, från första blad faktiskt. Jag har hört att filmen med ska vara ruskigt bra. Den verkar ändå populär, boken, men jag har inte fått nys om den egentligen föränn relativt nyss. Jag har mer eller mindre blivit påtvingad av en viss familjemedlem att läsa den, vilket jag nu såklart är tacksam över.

Jag är inne i en bokläsarperiod nu igen, det känns skönt för det är nog det enda riktiga sättet som jag vet som gör att jag verkligen kopplar av.

I morgon bär det av till Sandviken med P Plutt. Vi kommer hem p åsöndag, sen är det full kareta som gäller nästa vecka. Jag får som sagt besök från Dalarna på onsdag. Vi gör Grönan på dagen och kör en Stockholms innercityrunda efterråt. Förhoppningsvis förärar oss Eniro med sitt sällis. På torsdag sedan lutar det åt en Ålandstripp och på fredag bär det av med bilen upp till Säter, då C också följer med. Där hoppas vi på ett par lugna dagar utan alldeles för mkt turbulens. Den sista tidens Sätertrippar har bjudit p åalldeles för mycket drama och det betackar jag mig. Det är så skönt att bara vara i goda vänners lag. Vi behöver bara titta på varandra för att förstå vad den ene nyss tänkt säga. Är inte det att vara vänner så vet inte jag.

Nu ska M och jag torsdagsmysa lite på balkongen. Vi somnade en stund på eftermiddagen här så vi har inte speciellt bråttom i säng. Ett paket russing och lite tända ljus gör torsdagen till en alldeles speciell dag.


KRAM

3 kommentarer:

lillasyster sa...

Lillasyster - Storasyster, 1-0.

P.Astorn sa...

Russing? Thomas-Sarah 1-0

Hjärtemammas sa...

Sarah-Världen 1-0