söndag 21 juni 2009

"Marken är en papperskorg"

Precis så uttryckte sig M när han slängde skräp på marken vid stora lekparken gläntan i Kista. Jag frågade vad han hade fått det ifrån och han svarade att min pappa säger att marken är en papperskorg. Jag ska ta mig ett snack med den där Pappi :-)
Vi svek cirkusen idag faktiskt, men det var så satans dyrt. 255kronor per biljet för Cirkus Brazil Jack. Jag tror det är lite billigare när cirkus Maxuimum kommer i juli. Då lovar jag att jag ska ta med M.
Istället åkte vi till fjärilshuset på Haga i Stockholm med Eniro. Tjejen i kassan meddelade att en olycka skett på midsommarafton. Det hade blivit fel på temperaturen bland fjärilarna och det hade blivit för varmt så de flesta fjärilarna hade dött! Vi gick ändå in och så fick vi fribiljetter till en annan gång. Fint var det ändå, och några fjärilar var där ju.

Midsommarafton alltså. Som jag skrev så åkte jag ut med Eniro till några av hans vänner som har sommarställe på Vätö. Det bjöds på stor fest med massa härliga människor. Jag blir glad när jag får så många nya bekanta. Det njöts av sill, lax, potatis och grillat. Allt som hör en midsommarafton till. Till det diverse alkohol och dumma dumma Eniro som lurar i mig Minttushots. Och dumma dumma mig som accepterar.. grrr
Vi stannade kvar en stund i lördags men det var så ljuvligt sedan att få komma hem och lägga sig i egen säng. Lovely..

vi får se vad veckan bjuckar på. Vi har blivit bjudna till Möja av vackra Helle och hennes man. Vi får se om det blir av..

Inga kommentarer: