lördag 13 juni 2009

Dagens catch


Efter en halvdag i duggregn, vurpor och svordomar fick jag äntligen napp. Jag stod för det enda nappet idag utanför grisslehamn. Ja i alla fall i vårat sällskap. Först stod vi på vågbrytaren i Grissel men rörde oss senare mot Fogdöbron. Ett känt nappställe. De andra KASTADE efter strömming, jag vet av erfarenhet att det nästan enbart går att få strömming där ute med pilk. Jag och M metade. Det bevisligen idag var mer effektivt. Den här lilla godingen fick jag upp efter att han slickat sig fast på min mask. Masken var alldeles för stor för att fisken ens skulle få in den i munnen.

Mormor och Fen hade hyrt stuga på campingen. Grannstugan hade Karla och Lelle hyrt. Vi fikade och hade det riktigt mysigt. M ville stanna kvar hos mormor innan Pappi skulle hämta honom så han var där i två timmar. det är faktiskt första gången jag har barnvakt till honom och han är tre och ett halft år. Det har inte behövts tidigare. Det var en märklig känsla. Även fast jag vet att han borde vant sig tidigare kanske så kändes det märkligt att åka ifrån honom när han inte var hos någon annan än pappi eller på dagis. Även fast det var hos mormor. Man är som mamma rätt lustig uppe i huvudet emellanåt.

Ikväll har jag varit hos Knilla och Målarn. Det bjöds på gratäng och rosa champagne. Ibland har man det gott eller hur? Jag försöker tänka på att jag förtjänar att bli bjuckad på champagne. Jag hade en vän en gång som föreslog champagnefrukost i hans trädgård. Vi får vällan se om det löftet infrias? Eller om nån annan hinner före

Jag slänger upp en liten bild på storfångsten och hoppas att ni inte känner er brädade av bamsebraxen!

2 kommentarer:

camilla sa...

Vännen klart du förtjänar att bli bjuckad på bubbel....vi måste ta en sån bubbelkväll.....vi både dricker å bubblar strunt tycker jag,en helkväll med skratt som vanligt och middag
Kram kram

Unknown sa...

Vilken baddare :D Nädå bättre en liten en ingen alls. // Mikael Jansson