tisdag 9 juni 2009

Så nära men ändå så långt långt långt långt bort


Igår hade vi fullt skägg. Dagis var stängt så vi hade en del att fylla ut dagen med. Vi var in till Stholckholm på förmiddagen och passade på att hälsa på mitt gamla jobb. Den visiten slutade med en lurre i gröngräset. Akta dig vad mysigt!

På eftermiddagen sedan var det premiär för M att gå till frisören för att frilla frallet. Jag har alltid klippt honom själv innan med stora kökssaxen men nu var det alltså dags. Jag fick muta med en klubba, fast det inte var lördag , och med två kronor. Vi tog cykeln ner, dock ej den stulna, och han parkerade den gentilt inne i salongen.Efterråt gick vi på stan och firade med att köpa jordgubbar.
Kakan aklimatiserar sig väl. Hon ligger inte längre under soffan och trycker utan är social och vill gärna kelas och leka.

Vilket spännande inlägg må jag säga. Eller inte. Jag har lite idetorka just i detta nu. Många tankar rör sig uppåt landet och jag vet ite riktigt hur jag ska ställa m ig till dessa. Jag vet inte riktigt vad de vill säga.


Nu dagis och Nautilus, sen förhoppningsvis Enrio

4 kommentarer:

emma sa...

Har du börjat gå på gym?? duktig du är :D

emma sa...

du svarar ju aldrig på kommentarerna du får på din blogg, eller så godkänner du dem inte ens.. suck ;)

Hjärtemammas sa...

bråkunge, jag svarar visst.. Jag har ett årskort liggandes på nautilus sen ett tag tillbaka, tar mig dit med jäma mellanrum faktiskt, skänt å promenera i svettig inomhusmiljö i stället för i solskenet ute bland alla vackra blommor :P

emma sa...

Nautilius är trevligt, jag hade kort där "när jag var ung" hihi.. sen blev jag fattig och lat!