tisdag 2 juni 2009

Vackra Helle


Min Helle var ju som sagt hos mig igår. vi var ute hela dagen, först stekte vi lite på min balkong sen gjorde vi vår sedvanliga runda på Norrtälje stad. vi käkade god lunch och bara njöt utav varandras sällskap. Hon har under min singeltid blivit lite av min Mors Dags ambassadör, hon kommer med en liten gåva till mors dag via M. Otroligt rart av henne. Den här gången fick jag förutom gratulationer, en fin amulettring och ett hjärta att hänga på min redan fina kedja, som jag för övrigt har fått av henne. Jag blev såklart jätteglad och lite rörd faktiskt.
Helle är en riktig vän som är få förunnat. Jag tycker att tjejer borde ta mer hand om varandra, man ska värna om sina medsystrar. Det finns alldeles för mkt avundsjuka bland tjejer kan jag tycka. Istället för att vara glad åt andra ska det allt som oftast baktalas, det ska sättas käppar i hjulet för varandra och det ska bräckas. Mentaliteten "Kan hon så kan jag" har gått way to far. Har man varit vänner och något har kommit emellan kommer man nog inte på vad man har haft med varandra föränn det är för sent, då skadan redan är skedd tyvärr.

Sorgligt kan jag tycka för dem som drabbas då man behöver stöd och kärlek från just sina tjejvänner.
NEJ jag är inte något direkt offer, jag bara reflekterar. Jag gör liksom så emellanåt!!

Jg har idag hämtat ut min nya telefon och ni som har mitt vanliga nummer, spara det! Det är i bruk igen på måndag. Tills dess har jag ett tillfälligt, vissa av er har det redan.
Nu ska jag nanna min goa kudde, kanske drömma mig bort mot ett älgpass ute på någon hed eller så..


1 kommentar:

Patrik sa...

word sister! :)