fredag 5 november 2010

Change of plans!


Jag är mästare på att byta planer. Ibland gör jag det så snabbt att till och med Stålmannen kan framstå som långsam.
M har idag hela dagen tjatat om att han vill till Mormor i Sala. Jag och mormor råkade halvlova i förbifarten att M och jag skulle åka till henne som nu i helgen. Jag har glömt bort det helt men inte M. Det första han sa när jag hämtade honom idag på dagis var att vi skulle till mormor i Sala. Jag sa att det kan vi ta en annan helg, nu tar vi bio istället. Han ratade bion. Vill bara inte!
 Jag skäms över att jag inte hållit vad jag lovade. Han har varit så himla ledsen och besviken hela dagen men jag trodde det skulle bli bättre under kvällen. Det har det alltså inte blivit så i morgon bitti när vi vaknar åker vi till Sala. PRECIS som mamma lovade för en vecka sen. Såklart! Vad annars? Jag är noga med att inte säga något eller lova honom något jag inte kan stå för och varför skulle det vara annorlunda denna gång? Det var väl bara min egen lathet som gjorde att jag förträngde att åka de 18 mil enkel resa?! Vad vet jag?!

I morgon alltså, Sala it is! Klart lilleman måste få träffa mormor.
Sammy (sköldpaddan) får helt klart vänta!


Inga kommentarer: