måndag 29 november 2010

Rättelse!



Jag skrev häromdagen om ett jäkla tö-väder här i Norrtälje och Jag erkänner. Det var NIO bloody minus,i runda slängar och jag såg fel helt enkelt. Mina glasögon var väl slaskiga eller nåt. Det var INTE tö i alla fall.
Nu på morgonen fick jag ett roligt sms med orden "Vilket jäkla slaskväder"! Någon som alltså läst min blogg och nu kommer reta mig livet ut för detta, om jag känner den här personen rött. Jag bjuder dock på det!

Att tilläggas ska jag säga att det är 16 iskalla MINUS här hos mig just nu. Vad ska jag göra? Hur ska jag kunna gå ut? Jag köpte mig ett par kalasbyxor (grova stickade stumpbyxor) i helgen så de har jag under jeansen tillsammans med långkallingar så jag får hoppas att min lilla rumpa håller sig någorlunda varm!
Igår såg jag ut en fransk mimare här hemma på kvällen. Jag hade mina svarta kalasbyxor, randig tröja och min svarta mössa på mig. Det var bara ett par vita handskar och ett par röda hängslen som fattades. Det var rätt gulligt faktiskt!

Helgen då!? Jo den har varit super. Jag hade min Karlsson här på besök från köldhålet S,A.L.A. Det var meningen att hon, jag och Fräknan skulle på Spa i Grissel ni vet. Jodå, nåt kom emellan eller inte bara en sak. En hel del faktiskt så det  blev inget spa för oss. Trist men, ja, det går väl fler tåg gissar jag. Jag är inte mycket för att hänga läpp faktiskt så det låter jag bli.
Jag köpte mig istället en ansiktsmask på stan med vit choklad i, och la mig på sofflocket med huvudet i Karlssons knä (hon hade ansiktsmask med brun choklad i och såg ut som barack Obama ungefär)och kikade på Sex and The City 2 med varsitt glas rödvin! Det gjorde verkligen susen för så fort Morran kom lite senare så började mina fötter automatiskt steppa. Hon får mig ALLTID på danshumör. Sjukt roligt fenomen! Jag slutade inte dansa föränn hon och jag skildes åt sent på natten sedan. Tänk hur det kan bli va?!

Igår kväll fick jag hjälp av Mackelimackan att få igång bilen. Det tog sin lilla tid men efter en liten stund så hoppade hon igång så fint så. Jag var tvungen att hålla henne varm ett tag för att hon inte ska frysa igen så jag tog en sväng till Statoil och köpte en korv och lite K-sprit. JA K-spriten var till tanken!! Bensintank, inte min tank hö hö hö.

Nu ska jag dricka mitt kaffe och locka mitt hår för en lååång dag på jobbet. Ni som har vägarna förbi, kom in vet jag. Kramas å drick lite kaffe. Jag bjuder!
Ha en fin dag vänner och lussekatter!!

Kramar

2 kommentarer:

Fräkniga donnan sa...

Va mysigt ni verkar ha haft det! Jag kommer gärna över en annan gång vännen! Massa gos och puss på dig!!

Hjärtemammas sa...

Ja det hade vi verkligen gumman. Dock fäljde inte Karlsson med ut. Hon bäddade ner sig i soffan med täcke och top gun! LYX!