söndag 21 november 2010

Sköna söndag


Örnen och jag dricker kaffe i soffan medan barnen leker pirater i rummet. Det blev som jag misstänkte. Jag fick åka och hämta en liten kille med hemlängtan i går kväll. Jag var ju bara ett telefonsamtal bort och satt nästan och väntade på att det skulle ringa. Jag vände lite ljus och kollade på clownen Sandelin när han blev tolkad av de andra i programmet 'Så mycket bättre'. Vad han har att göra i programmet är för mig en gåta. Jag tittade när Petter tolkade honom för att sedan stänga av ljudet när de andra sjöng. Jag virkade på Ms filt och fick lite gjort! Färgerna grå, vit när svart blir fint. Nu ska vi dricka en påtår för att sedan gå en promenad. Ikväll är det fotboll för kidsen. Sällan har jag sett M på taggad inför något. Nästa söndag är det även skridskor. Jag misstänker dock att både hjälmen och skridskorna jag köpte förra året är för små. Måste undersökas! Ha en fin dag!

2 kommentarer:

Patrik sa...

Blev du klar med den andra filten förresten? :)

Hjärtemammas sa...

Nej nej nej det blev jag inte:) Jag vet hur man virkar rutorna men inte hur man sätter ihop dem. Nu har jag gett bort de andra rutorna då färgerna var helt galna. denna gång SKA det bli en filt!!