torsdag 25 november 2010

Jo-oda

Jag har idag fått låna en bok av Becks. Den hemlige kocken. Det är Mats-Eric Nilsson som skrivit en bok om det okända matfusket. Vad som egentligen är tillsatt i den maten man tror är "hemlagat" eller "hälsosam". Detta är en bok med väldokumenterande avslöjande om den moderna matindustrin. Vad som säljer, vad man egentligen stoppar i sig. Intressant!

Hallå kära bloggisar. Ser ni att jag inte mobilbloggar just nu? Nä-ä, nu sitter jag återigen framför datorn som jag idag hämtade i butiken. Det tog inte alls lika lång tid som jag hade räknat med och det är jag tacksam för. Jag satt mig här i soffan med datorn i knäet och undrade hur jag skulle bete mig och var jag skulle börja. Egentligen borde man ha en datorfri dag i veckan. Det är lite skrämmande hur sjukt beroende man kan bli.

Jag har bytt bort min lediga dag i veckan till denna. Jag har fått massor gjort på stan, bland annat gjort en del julklappsinköp. Skönt, nu är det bara några få småsaker kvar som ska inhandlas i presentväg sen är det helt klart! Jag har faktiskt tänkt att göra en del egna presenter i år. Till dem som uppskattar det givetvis. Att ge M en hemmagjord ask med egenbakade pepparmintskyssar vore nog inte så populärt.

Jag har även börjat pynta lite smått inför första Advent på söndag. Örnen hade plockat mig lite mossa i skogen som jag vackert placerat ut lite här och där. Främst runt blockljusen där de verkligen gör sig otroligt fint! Jag vill ha mer mossa och jag vill ha mer ljus. Dock får jag inte glömma att jag fortfarande bara bor på femtio kvm så det finns inte så överdrivet mkt plats till allt jag vill fylla lägenheten med.

Nu tänkte jag att jag ska börja med middagen. Det blir fläskpannkaka idag tänkte jag. Efter middagen fortsätter vi med våra jultomtar och änglar vi började med i helgen. Jag vill att de ska stå klara till advent. I morgon kommer M åka till Pappi. Jag kommer sakna ihjäl mig.


Kramar

1 kommentar:

Fräkniga donnan sa...

Den boken har jag läst, väldigt intressant!! Man blir helt chockad av alla E ämnen o allt annat..usch. Man ska vara noggrannare när man handlar..
Förstår att du kommer sakna M <3 kram & puss