fredag 5 november 2010

Jag säger det funkar!


Nu har mammas lilla lilleman somnat gott i sin säng. Han fick till slut säga till mig att låta honom vara när han tyckte vi gosat klart. Jag får bara inte nog! Jag vill äta honom eller åtminstone gosa i nacken, pussa överallt, stryka honom på ryggen och hålla handen. Stackars unge! Att få gosa med mamma i lagom dos är mysigt men nu tycker han att jag klänger!! Jag är hans mamma så jag anser mig ha dispens att få klänga så mkt jag bara vill. Dessutom är jag äldre än honom!! Nog om det.
Jag fick lite julkänsla här i kväll när jag mumsar mandarin, kaffe och Ballerina Pepparkaka. Har ni smakat den? Jag var tveksam till en början men åh, det var riktigt gott. Jag har också diskuterat årets pepparkakshusbak med min vän Bagaren. Han gör varje år en pepparkakskyrka i 60 delar. Den har stått i en monter på NK några jular när han arbetade där så nog är den snygg alltid. Jag har inga ambitioner att göra min lika snygg men lite tips tänkte jag ändå tigga åt mig! Förra årets pepparkakshus gick i 6 delar. Alldeles lagom tycker jag. Ena sidan fick M dekorera och andra sidan dekorerade jag. I år ska jag göra oss varsitt!

Nu blir det Idol som sällskap till Mandarinen och kaffet. I morgon bitti blir det frulle med Örnen och sedan åker vi alla tre till Täbban för lite Flanera och Bio!
Vi hörs okej? Lova?

KRAMAR


Inga kommentarer: