tisdag 30 november 2010

Biltrubbel..


Snart kastar jag min bil åt helskotta. Först slutade vindrutetorkarna fungera för några veckor sen ju. Sen startade inte bilen föränn Mackan hjälpte mig att få igång den i söndags. Nu fungerar nte fläkten! Sen är det glapp i rattlåset så bilen tänder liksom inte till färnn jag SLÄPPER nyckeln. Heeelt galet. Det går inte heller att låssas att jag sitter i en Porsche Cayenne heller, det hjälper inte det minsta. I synnerhet inte när jag har tjockt med IS på insidan av rutan. Inte heller orkar jag sitta utan fläkt och vänta på att den isen ska smälta med hjälp av min andedräkt endast.. Suck..
Jag funderar på att ställa av den i morgon och ställa på den igen lagom till våren. Eller något. Vi får se.

Jag har idag dekorerat inför julen med godis. Gott OCH fint! Sådana små snökulor blev det. Jag la upp dem i de där fina glögglasen jag köpte häromdagen. De är i tunt fint glas med gulddekoration på. Så de passar bra i mossan med små snökulor i.

Nu sitte rjag och njuter av mitt wonter wonderland ljus fårn Yankee candle. Det doftar så sjukt gott. Jag dricker lite kvällskaffe och bläddrar lite på teven. Jag funderar på vad det blir för julklapp till mig själv i år. En ny DVD-spelare då den andra sett sina bästa dagar, en kafffebryggare då jag inte har någon med automatiskt avstängning eller kanske något träningsredskap?!

Mormor och Fen är utomlands över julen så M och jag komemr vara hemma och fira tillsammans med Pappi och hans fina. C kommer fira med oss med sin mamma Karri. Det blir alltså pappi som är far till alla barnen i år igen :) Det kommer bli trevligt. Det är så skönt att vi kan fira tillsammans, att barnen får ha båda sina föräldrar hos sig! Vi trivs ju med varandra så varför inte?! :)

I morgon är det julbak på caféet som gäller. 08.30 PRICK ska jag vara där. Jag ska slänga ihop en gulaschsoppa också som kan gå på lunchen!

Go kväll

Inga kommentarer: