måndag 27 juli 2009

bättre sent än aldrig

Tuttut med en Yxlangroda


Nu gnäller jag igen på hur dålig jag varit på att blogga. Jag skriver nu men jag befarar att det kommer dröja innan jag skriver igen, faktiskt. Jag är inte på bloggtopp nu så ni får hålla till godo med att läsa gamla inlägg. Jag ska försöka summera veckan och helgen som var kortfattat.

I tisdags kom ju vackra Örnen och Tuttut från Norrlandsskogarna. Jag lämnade ut dem på en ö i skärgården i torsdags för att få besök från Sandviken. Toppen på alla sätt har det varit.

I fredags tog mitt besök med mig på en kryssning med Viking Cinderella. Den behöver ja ginte beskriva, ni vet ju hur man beter sig på de kryssningarna och som jag alltid säger " det som hände rpå Cinderella, stannar på Cinderella" Därför får ni ingen redogörelse. Min tystnad är talande!!
Resten av helgen sen har gått i rekreationens tecken. Gårdagen tillbringade jag på en underbar grästmatta i Hysingsvik, alldeles intill vattnet och alldeles för nära skrikande barn, men det gjorde mig ä ndå gott!

På torsdag åker jag och M upp till Åsele. Vi tar Kakan med oss. Vi stannar nog en vecka närmare. Sen känns det nog som om sommaren börjar lida mot sitt slut. Jag kommer börja jobba och M börjar på dagis igen.

Nu ska jag återigen ut till hysingsvik för att få lite Frunch. Puss


"Tavlan är en fläck med färggrann ram"

1 kommentar:

Anonym sa...

det ska bli kul att ni följer med,hoppas på stora abborrar för M....I höst ska vi ge järnet S eller hur?Kram mammissen