fredag 17 juli 2009

Grattis....


...till dagens födelsedagsbarn Will Ferrel som idag fyller hela 42 år. Det är väl ändå ingen ålder på en häst kan jag tycke men gnäller ändå över mina förskräckligt många 27 år. Hua! Jag lovar, åldersnojja är verkligen ingetning att leka med.

Hela gårdagen spenderade jag inne i huvudstaden och mestadels av dagen spenderade jag med Eniro nere vid Finnboda varv. Det verkar inte alls vara många som upptäckt det stället och det tackar jag för, för det finns ju alltid plats när man kommer. Det är mitt absoluta favoritställe i stan. Vattnet, lugnet och så finns det mkt att titta på. Det är mycket båtar ute nu, de stora Finlandsfärjorna glider förbi, ångfartygen och segelbåtar. Underbart!

Det var lite trixigt att ta sig dit igår då jag tog vägen via gamla stan, Centralbron var avstängd. Det är så mycket turister i Stockholm under högsäsong så man förvånas varje gång man stöter på dem. Dessutom var det något EU toppmöte också så det kryllade av poliser.

En av dessa poliser passade på att stanna mig så jag fick blåsa och visa körkortet. Det var första gången jag blivit stannad faktiskt under hela min körkortskarriär på snart 15 år. Det var lite pirrigt! Dock släppte de mig väldigt fort. Jag är ju en mycket beskedlig person och har ett ansikte likt en ängels så vem kan haffa mig liksom?!
Idag kommer lille M hem. Som jag har saknat!Vi har träffats flera gånger i veckan men ändå, jag längtar ju såklart varje dag. Det blir stranden som det ser ut nu, sen blir det nog en fredagsmys på balkongen.

Trevlig helg

1 kommentar:

Muppen Kurt sa...

hahaha, vilken tur då att du tidigare i alla fall övat på att göra alkotest så du visste hur man skulle göra! 8-)