måndag 20 juli 2009

Svamp i förtältet


Alltså kantareller verkar vara den nya innegrejen. Flera jag känner har redan vait ute och hittat massa svamp. Jag har en enda gång i hela mitt liv hittat en gul kantarell och det var efter jag hade halkat på den!! Den kändes inte så aktuell att ta hem och smörsteka. I vilka marker hittar man dem bäst? Jag ska banne mig ut i veckan och leta! Ja det ska jag.

I morgon kommer Örnen och Tutut. De kommer redan vid nio i morgon bitti med nattåget från Umeå. Som vi har längtat. Vi har inte setts på ett år nu men det känns som två veckor. Tiden har verkligen gått fort.

Dagen har bestått i att fejja och dona här hemma. Det har skurats badrum och svabbats golv. Tvättat fönster och en massa annat. Det är skönt när man kommer in i ett driv och städar allt på en gång. Tyvärr har mina luftfräschare från Yankee Candle med doften clean cotton tagit slut men jag hittade en annan variant av samma fabrikat. Det är en doftvätska som man doppar små bambupinnar i och som man sedan placerar ut lite här och var i lägenheten. yankee Candle har överlägset bästa doftljusen och rumsdofterna. Clean cotton är min favorit!

Inga kommentarer: