lördag 18 juli 2009

Fixar Frasse


Vilken underbar dag! M och jag åkte relativt tidigt ut till Nysättra för att hälsa på Tess och Linsen i deras nya hus. *host host* De har bara bott där ett år igår! Jag skäms att vi inte hälsat på innan men det är alltid en massa annat man ska göra.

Vi har badat och jag har förlustat mig i deras underbara slottsträdgård. Tess har då tyvärr inte ett enda grönt finge rpå sin hand så jag gick runt och visade vad saker och ting hette och hur det skulle skötas osv. Vi rensade bland några underbara mårbackapelargoner och satte nya skott. Tess tyckte jag gjorde utsidan så bra så hon ville att jag skulle fortsätta med insidan av huset. Sagt och gjort, insidan blev det. Fixade lite vardagsrum, rensade och sorterade i kök och i lillens rum. Det slutade med att jag tvättade fönstren och skurade altangolvet. Knäppt nog så njöt jag. Det var en underbar miljö att jobba i så det gjorde mig inget. Jag har fått äran att sy gardiner till dem i morgon plus fixa lite annat lullull.

Nu sitter jag och mumsar vattenmelon och ska precis till att läsa slutet på min bok. Ja ghar ju fortfarande inte läst färdigt "El choco" så jag tänkte göra de tpå balkongen nu.

må väl

Inga kommentarer: