fredag 3 juli 2009

Fredagsmys och trötta barn

Inte visste jag att vi levde ett så annat tempo än vad vissa andra är vana vid. Murvel DD, 13 år från Säter ligger nu och powernappar igen!
Egentligen var det tänkt att han och C skulle på discobad ikväll vid vattenrutschbanan men han är för trött helt enkelt. Ett litet "jag längtar hem" slank ur honom idag och det är med stor glädje för honom som vi far mot Säter i morgon. Skönt är det med för hans far, RDD, kan jag gissa som har varit som en äggsjuk höna var gång jag ringt. Orolig för sin lilla pojke ;-)

I morgon är det Murvels tur att visa C sitt Säter. Det ska bli skönt att få komma upp dit igen nu när den mesta drama har lagt sig. Eller all skulle jag vilja säga. Idag känns den perioden endast som bortkastade veckor av mitt liv. Några veckor som varken gjorde till eller från! Det är skönt att endast åka upp och ägna min energi åt mina vänner. Men man ska inte gråta över spilld mjölk eller hur? Sena tåg kommer också fram har jag hört. (jag erkänner det uttrycket hör inte riktigt hit, men jag gillar det)

Nu är det till att natta lillskrot eller Chili PruttPrutt, som han enligt tonåringarna nu heter. I morgon är det ju lördag vilket innebär godis och det har varit stor fest i eftermiddag, för han kan knappt vänta till i morgon!

Trevlig helg på er flesta och trevlig semester!

Inga kommentarer: